Phone: 07191002030

شبانه روزی

info@pardis-hospital.ir

متخصص جراح عمومی

بازدید: 3331

جراحی عمومی به انگلیسی: (General surgery) یکی از تخصص‌های پزشکی است که به درمان بیماری‌ های قسمت ‌های مختلف بدن انسان با تکیه بر استفاده از روش ‌های درمانی جراحی می ‌پردازد. تأکید این رشته، کار بر روی تروما ها، بیماری‌ های دستگاه گوارش، شکم، گردن، غدد درون‌ ریز، عروق محیطی و پستان می‌باشد.
این رشته برخلاف نامش، تخصص جراحی ‌ای است که بر اندام ‌های شکمی (مانند روده ‌ها) تمرکز دارد، که شامل مری، معده، روده باریک، روده بزرگ، کبد، لوزالمعده، کیسه صفرا و مجاری صفراوی، و اغلب غده تیروئید (به نسبت میزان دسترسی به متخصصان جراحی سر و گردن) می‌شود. جراحان عمومی همچنین با بیماری ‌های دربردارندهی پوست، پستان، و فتق سروکار دارند. آن‌ ها عمدتاً با تنه سروکار دارند از آنجا که متخصصین جراحی عمومی در بسیاری از مراکز دنیا، اولین سطح ارائه خدمات به بیماران تصادفی و اورژانس‌ های تهدیدکننده حیات می‌باشند، دامنه فعالیت ‌ها و توانایی شان بسیار وسیع است و در مواقع لزوم قادر به انجام جراحی ‌های اورژانس رشته ‌های دیگر مانند جراحی ‌های ارتوپدی، جراحی‌ های زنان، جراحی‌ های اورولوژی، و در مواردی از جراحی ‌های مغز و اعصاب نیز می‌باشند.
متخصصین جراحی عمومی به این سبب عمومی نامیده می‌شوند که قادر به جراحی همه اعضای بدن می‌باشند و این رشته تنها رشته از رشته‌های تخصصی جراحی است که در آن اصول جراحی آموزش داده می‌شود.



  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.