Phone: 07191002030

شبانه روزی

info@pardis-hospital.ir

تعداد بازدید: 2190
زبان : فارسی

آیا بوتاکس به بهبود درد میگرن مزمن کمک می کند؟

تاریخ درج خبر : 1401/9/20

تقریباً 12-10 درصد از جمعیت به سردردهای میگرنی مبتلا هستند و 1-2 درصد به میگرن مزمن

آیا بوتاکس به بهبود درد میگرن مزمن کمک می کند؟
تقریباً 12-10 درصد از جمعیت به سردردهای میگرنی مبتلا هستند و 1-2 درصد به میگرن مزمن 15 روز یا بیشتر در ماه مبتلا هستند. برای کسانی که میگرن مزمن دارند، آیا باید تزریق بوتاکس را برای تسکین در نظر گرفت؟ آیا می تواند از میگرن جلوگیری کند؟
علت سردردهای میگرنی چیست؟
سردرد های میگرنی ناشی از التهاب در مغز است که باعث تورم عروق خونی و افزایش فشار بر روی اعصاب می شود. محرک‌ های مختلفی می‌توانند باعث میگرن شوند، مانند: خواب زیاد یا خیلی کم، حذف وعده‌ های غذایی، محرک‌های حسی (مانند نورهای روشن، صداهای بلند، و بوهای شدید)، استرس، تغییرات آب و هوا، الکل و برخی مواد افزودنی غذایی.
چه درمان هایی در حال حاضر در دسترس هستند؟
درمان هایی برای متوقف کردن میگرن موجود است. داروهای ضدالتهاب بدون نسخه مانند استامینوفن یا ایبوپروفن یا داروهای تجویزی مانند تریپتان است که سیگنال های درد را مسدود می کند و رگ های خونی را منقبض می کند. داروهای حاوی ارگوتامین نیز ممکن است همراه با کافئین برای جلوگیری از انبساط عروق خونی تجویز شوند.
برای جلوگیری از میگرن گزینه ها شامل داروهای ضد صرع و ضد افسردگی، مسدود کننده های بتا و مسدود کننده های کانال کلسیم است. پزشکان همچنین توصیه می کنند سعی کنید محرک های خود را شناسایی کنید و در صورت امکان از آنها اجتناب کنید. شناسایی محرک ها ممکن است به شما کمک کند تا تغییرات ظریف در پاسخ بدنتان به اضطراب، مانند افزایش ضربان قلب و فشار خون را که می تواند به جلوگیری از شروع میگرن کمک کند، شناسایی کرده و به آن پاسخ دهید.
چه زمانی باید به دنبال یک درمان پیشگیرانه بهتر باشم؟
افرادی که میگرن مزمن دارند - که به عنوان سردرد برای 15 روز یا بیشتر در ماه تعریف می شود - ممکن است بخواهند با پزشک خود در مورد گزینه های دیگر مانند تزریق بوتاکس صحبت کنند.
بوتاکس چیست؟
ممکن است با تزریق بوتاکس (سم انابوتولینوم A ) برای کاهش چین و چروک آشنا باشید، اما بوتاکس توسط FDA در سال 2010 برای میگرن مزمن در بزرگسالان 18 ساله یا بالاتر تایید شد.
چگونه تزریق بوتاکس می تواند به رفع علائم کمک کند؟
سم بوتولینوم موجود در بوتاکس یک نوروتوکسین تولید شده توسط باکتری است که باعث بوتولیسم می شود. این سم باعث ضعف یا فلج ماهیچه هایی می شود که به چشم، دهان و گلو شکل می دهند. با این حال، در دوزهای پزشکی کوچک، بوتاکس می تواند درد را زمانی که به فضای بین سیناپس های عصبی تزریق می شود، تسکین دهد. هنگامی که توسط گیرنده‌ های درد، اعصابی که به ما در مورد گرما و فشار هشدار می‌دهند، جذب می‌شوند، به نظر می‌رسد که این سم فعال شدن این مسیرهای درد را کاهش می‌دهد.
بوتاکس کجا تزریق می شود؟
31 تا 39 محل تزریق در پیشانی، پل بینی، شقیقه ها، پشت سر و گردن برای تزریق بوتاکس از جایی که سیگنال های درد منشأ می گیرند انتخاب می شوند.

botox injection


میزان عملکرد بوتاکس چقدر است؟
در کارآزمایی ‌های بالینی تصادفی ‌سازی شده، تعداد روزهای سردرد در یک ماه در گروه بوتاکس 9.0 روز در مقایسه با 6.7 روز در گروه دارونما کاهش یافت. یک متاآنالیز از 44 مطالعه منتشر شده در طول 10 سال نشان داد که اثربخشی در دنیای واقعی با آنچه در آزمایشات بالینی دیده شده است مطابقت دارد، اما این اثربخشی ممکن است با گذشت زمان کاهش یابد.
بوتاکس چقدر ایمن است؟
مشخصات ایمنی بوتاکس خوب است، اما چند عارضه جانبی در آزمایشات بالینی شناسایی شده است، از جمله درد گردن، درد عضلانی، بدتر شدن میگرن، و تاری دید. در کارآزمایی‌ های تصادفی‌ سازی شده، عوارض جانبی در گروه درمان (3.5%) و گروه دارونما (1.4%) مشاهده شد. برای افراد مبتلا به میگرن مزمن، به طور کلی، تسکین میگرن بیشتر از عوارض جانبی آن است.
مدت زمان اثر بخشی چقدر است؟
تسکین به طور کلی حدود 2 و نیم تا 3 ماه طول می کشد، اما درمان فقط هر 3 ماه یکبار انجام می شود. برای افراد مبتلا به میگرن مکرر، داروی دیگری در دو هفته آخر چرخه درمان استفاده می شود.

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.